Sunday, October 31, 2010

Anak-anak ku

Dari jaoh aku lihat dia
berlari-lari kegembiraan
tanpa apa-apa perasaan
hati aku lebur seketika
itu lah selalunya terjadi
mengingatkan apa yang selalu aku lakukan
semakin tersentuh perasaan ini
perasaan yang selalu aku ikut-ikutkan
tapi percayalah
bukan nak mendera
cuma nak mengajar
biarlah dilentur rebungnya dahulu
sebelum patah buluhnya nanti
yaa.. memang betol
mereka cumalah diibaratkan sehelai kain putih
aku tahu akan itu
dan aku sedar
siapa yang harus mencorakkannya
siapa lah aku untuk itu
tapi rasa tanggungjawab sangat kuat
melihatkan situasi mereka
itu yang pastinya harus aku lakukan
percayalah...
aku juga mahukan
mereka menjadi manusia berguna
lebih baik dari yang ada sekarang
kepada azrul,amir,iyad dan ilyani

-pak njang sayang kamo semua-

No comments:

Post a Comment